Home > Yüksek Lisans Programları > Fotoğrafçılık > Maltepe > Fotoğraf Yüksek Lisans Programı - Maltepe - İstanbul

Fotoğraf Yüksek Lisans Programı

Sorularınız herhangi bir ücret alınmadan, doğrudan ilgili kuruma yönlendirilecektir Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi

Iteği göndermek için Gizlilik politikasını kabul etmelisiniz

Hakkında yorumlar Fotoğraf Yüksek Lisans Programı - Kurumda - Maltepe - İstanbul

  • Program tanımları
    FOTOĞRAF PROGRAMI
    Fotoğraf eğitiminin kurumsallaşması, alanında sayısız ilklerde imzası olan Mimar Sinan
    Üniversitesinin bir ürünüdür.

    Amaç: Fotoğrafın, yaygın kullanım olanaklarına okul kalitesini taşımak bilimsel metodlar
    yanında sanatsal boyutunu da irdeleyen bir eğitimle kişiyi gelişmeye dönük araştırmak ve yaratıcı
    yönlerini geliştirmektir.

    Lisans ve Lisansüstü programları ile geleceğin meslek ve sanat adamını yetiştirmeyi
    hedeflemektedir.

    DERS PROGRAMI

    I.Yarı Yıl

    FOTOĞRAF TASARIMI (TANITIM)
    4 Saat/Hafta, T 2, U 2, 3 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Bu derste, üretim-tüketim ilişkisi içinde yer alan fotoğrafın amaca yönelik ve etkin
    kullanımı hakkında öğrenciye bilgi aktarılır. Amaç, ürün-kurum tanıtımı ile sosyal-kültürel
    içerikli konular üzerinde çeşiti anlatım yöntemlerinin ve uygulama tekniklerinin araştırılarak
    yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi, özgün tasarım ve uygulamalar yaptırılmasıdır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Sömestre başında öğrencinin önerdiği proje çalışmasının aşamaları
    arasınav, projenin tamamlanan ve teslim edilen biçimi dönem sonu uygulama sınavı olarak,
    ayrıca öğrencinin proje konusuna paralel, tez yazım kurallarına uygun hazırladığı metin teori
    sınavı olarak değerlendirilir.

    Önerilen Kaynaklar :
    - STEHLİ, Huntington; Creative Black Book, Black Book Marketing Group, New York
    (1994...).
    - LURZER, Walter; Lürzer's Int'l Archive Ads and Posters worlwide, Lürzer's Archive,
    Salzburg (2000 ...).
    - SCOTT, Alexis; Workbook 22-23 Photography, Scott and Daughters Publishing, İnc, Los
    Angles (2000-2001).
    Dersi Veren : Doç.Nihal KAFALI

    FOTOĞRAF TASARIMI (BELGESEL)
    4 Saat/Hafta T 2, U 2, 3 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik : Bu dersin amacı bir konu başlığı altında öğrencinin kendi mesleki birikimlerini,
    konuya bakışını ve estetik anlayışını ortaya koyan uygulamalar yaptırmak, böylece öğrencinin
    fotografçı kişiliğinin gelişmesini sağlamaktır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Dönem başında belirlenen bir kavram çerçevesinde öğrencinin
    dönem boyunca yaptığı çalışmaların değerlendirmesi biçimindedir.
    Değerlendirme Yöntemleri : Dönem başında belirlenen konularda öğrencinin yaptığı çalıma ve
    işlerin dönem sonunda değerlendirilmesidir.
    Önerilen Kaynaklar :
    - Große Photographen, 1840-1960, Time-Life International (Nederland) B.V., revised 1974
    - Documantary Photographie, Time-Life International (Nederland) B.V., 1973
    Dersi Veren : Yrd.Doç.Çetin ERGAND

    FOTOĞRAF TASARIMI (SANAT)
    4 Saat/Hafta, T 2, U 2, 3 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Ders GÖRMEK ALGILAMAK ve karşı yaratıcılık olarak YORUM üçgeni içinde
    öğrenci ve öğretim elemanı ikililiğinin ortaklaşa belirlediği, aynı zamanda kişisel görüş ve
    anlatımların vurgulandığı proje çalışmalarını kapsar. Bu kapsam, iki farklı anlatım dilini öngörür.
    1. Nesnel gerçeğin vurgulandığı proje çalışmaları
    2. Statik objelerin kullanımı
    3. Figür veya figürlerin kullanımı,
    4. Dinamik objelerin kullanımı
    5. Yukarıdakilerden iki veya üçünün birlikte kullanımı
    6. Soyut kavramlardan yola çıkarak, nesnel gerçeğin aşılacağı proje çalışmaları
    Değerlendirme Yöntemleri : Dönem başında belirlenen proje çalışmasının aşamaları ara sınav,
    projenin bitirilmiş ve teslim edilmiş biçimi ise yarıyıl sonu sınavı olarak değerlendirilir.
    Önerilen Kaynaklar :
    - GOMBRICH, E.H.; Sanatın Öyküsü, RK, 1992.
    - GOMBRICH, E.H.; Sanat ve Yanılsama, RK, 1992.
    - LASZLO, Moholy-Nagy; Malerei-Fotografie-Film, Florian Kupferberg Verlay, Mainz,
    1967.
    - GERNSHEIM, Helmut; Die Fotografie, Verlag Fritz Molden, München, 1971.
    - JAGER, Gottfried; Bildgebende Fotografie, Du Mont Buchverlag, Köln,1988.
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Ozan Bilgiseren

    SAYISAL ORTAMDA GÖRÜNTÜ TASARIMI
    4/Saat Hafta, T 2,U 2, 3 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dijital teknik manuplasyonları, proje çerçevesince; mekan-zaman-anlam
    bütünlüğü doğrultusunda, tasarım amacıyla kullanmak, proje geliştirmek, bilgileri pekiştirerek
    uygulamalar yapmak.
    Değerlendirme Yöntemi: Serbest başlık altında çalışılan proje bütününün notlanması.
    Önerilen Kaynaklar:
    - WEBB, Jeremy, Creative Vision : Digital & Traditional Methods For Inspiring
    Innovative, NewYork 2005
    - FREEMAN, Michael, Digital Photography Special Effects, London 2003
    - BUSSELLE, Michael, Amphoto Book: Creative Digital Photography By Michael
    Busselle, New York 2003
    - HUGGINS, Barry, PROBERT, Ian, Surreal Digital Photography,London 2004
    Dersi Veren: Yrd. Doç. Ozan Bilgiseren

    FOTOĞRAF KORUMA VE RESTORASYON

    2Saat /Hafta, T 2, 2 Kredi,5 AKTS

    Amaç / İçerik: Sanatsal ve belgesel değeri olan fotoğrafların zamana ve dış etkenlere karşı
    korunması, arşivlenmesi öğretildiği gibi,eskiden kalan ve yok olma tehlikesi içinde bulunan
    fotoğrafların restorasyon yöntemleri araştırılacaktır.
    Değerlendirme Yöntemi: Serbest başlık altında çalışılan proje bütününün notlanması.
    Önerilen Kaynaklar:
    - John P. SCHAEFER,Basic Techniques of Photography Book 2
    - Lyle REXER Harry N. Abrams Inc.,Photography’s Antiquarian Avant-Garde.
    - John SZARKOWSKİ, Moma- New York,Looking at Photographs
    - Christian A.PETERSON,w.w.Norton &Company, After The Photo-Secession
    -Joshua P.SMİTH,Smithsonian İnstitution,The Photography of Invention
    Dersi Veren: Doç.Y.Murat Şen

    GÖRSEL ALGILAMA
    2 Saat/Hafta, T2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: dersin ana konusu, görsel algılamanın fotoğrafa yansımasıdır. Görme olayının
    fiziksel ve kültürel boyutu vardır. Görmemizi sağlayan koşullar altında ve fizyolojik bir süreç
    sonucu görürüz ama neyi göreceğimize ve nasıl algılayacağımıza kültürel kimliğimiz karar verir.
    İşte fotğrafı yaratan esas unsur bu kimliktir. Gördüğümüz şeyi algıladığımız biçimde fotğrafa
    nasıl aktarabiliriz? Onun için görmenin, fotğrafla tespit ve yorumlamanın özelliklerini bilmemiz
    gerekir. İşte bu özelikler dersin konusu olmaktadır. Derste görme, görüntünün özellikleri,
    ışık,renk, kontrast, uyum, biçim, detay, dikkat, illüzyon, perspektif, hareket, algılama ve estetikle
    ilgili konular işlenmekte; bu özelliklerin film ve kağıt üzerine nasıl tespit edildği, ne gibi sanatsal
    yorumlar getirdği inclenmektedir.
    Değerlendirme Yöntemleri: Görme, görüntünün özellikleri, ışık, renk, kontrast, uyum, biçim,
    detay, dikkat illüzyon, perspektif, hareket algılanan konuları ile ilgili teorik ve teknik bilgiler
    yazılı sınavla, uygulamalar ise ödevlerin değerlendirilmesi biçiminde yapılır.
    Önerilen Kaynaklar:
    - K.EHMER, Hermann; Visuvelle Kommunikation, Beitrage zur Krtik ders
    Bewußtseinsindustrie, Verlag M.Du Mont Schauberag, Köln, 6. Auflage 1975
    - BROCKMANN, Josef Müller; A History of Visual Communication, Verlag Arthur Niggli,
    Teufen Switzerland, 1971
    Dersi Veren : Prof.Dr.Reha GÜNAY

    FOTOĞRAFTA SOYUTLAMA
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Bu dersin amacı; öğrenciyi çevresini ve nesneleri soyut olarak algılamaya ve
    yorumlamaya yönlendirmektir. Algılanan nesneler çevre bağlamından çıkarılıp farklı anlamlar
    yüklenecek veya tümüyle soyutlanacaktır. Bunun için fotografik yöntem ve teknikler de
    araştırılıp uygulanacaktır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Değerlendirme uygulama ödevlerinden yapılacaktır.
    Önerilen Kaynaklar :
    - FRIZOT, Michel; A New History of Photography, New York 1996.
    Dersi Veren : Doç.Y.Murat ŞEN

    PROFESYONEL STÜDYO (SEMİNER)
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Tanıtım fotoğrafı alanında yer almak isteyen öğrencilerimize iş dünyasındaki
    çalışma koşulları, üretici-tüketici, tanıtım ve müşteri ilişkileri hakkında çeşitli bilgiler verilir.
    Değişik konulardaki profesyonel uygulama örnekleri araştırılarak irdelenir, profesyonel tanıtım
    fotoğrafçıları ile iletişim kurmaları sağlanır. Profesyonellerin uygulamalarına ilişkin
    deneyimlerini ve yorumlarını belgeleyerek kendi gözlemlerini ve gereğinde benzeri
    uygulamalarını bir seminer çalışması ile aktarmaları amaçlanır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Dönem başında öğrencinin önerdiği ve onaylanan seminer
    konusunda dönem boyunca süren çalışmalar arasınav notu, seminerin teslim edilen görsel ve
    yazılı metni ise dönem sonu sınav notu olarak değerlendirilir.
    Önerilen Kaynaklar :
    - MARCHESİ, Jost; La Technique Professionnelle de L'Eclairage, Verlag Photography,
    Suisse, 1998.
    - FREEMAN, Michael; Studio Manuel, Amphoto, New York 1998.
    - PERWEİLER, Gary; Les Secrets de la Photographie D'Objets en Studio, Edition VM,
    Paris, 1991.
    Dersi Veren : Doç.Nihal KAFALI

    RESİM-FOTOĞRAF İLİŞKİSİ ( Seminer)
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: İnsanoğlunun dünyanın farklı yerlerinde başlattıkları süreç binlerce yıllık zamanda
    gelişmiş ve 19.y.y da fotoğrafın bulunmasıyla ivme kazanmıştır.
    Empresyonist ressamlarla başlayan görünenin ele alındığı dönem, Fütüristlerle fotoğrafın
    olanaklarının en üst düzeyde yararlanıldığı döneme,oradan da iç içe veya aynı konularda
    günümüze değin sanat arenasında yerlerini almışlardır.
    Değerlendirme Yöntemi: Resim-fotoğraf ilişkisi başlığı altında çalışılan araştırmanın
    değerlendirilmesi.
    Önerilen Kaynaklar:
    -E.H.GOMBRİCH, Sanat ve Yanılsama
    -Michel LEİRİS,Francis Bacon
    -Jacques MEURİS,Magritte
    -Louis K.MELSEL,Photorealizm Since
    -Kynaston MCSHİNE,Andy Varhol
    Dersi Veren: Prof.Tunç Tüfekçi

    II.Yarı Yıl

    FOTOĞRAF TASARIMI (TANITIM)
    4 Saat/Hafta, T 2, U 2, 3 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Bu derste, üretim-tüketim ilişkisi içinde yer alan fotoğrafın amaca yönelik ve etkin
    kullanımı hakkında öğrenciye bilgi aktarılır. Amaç, ürün-kurum tanıtımı ile sosyal-kültürel
    içerikli konular üzerinde çeşiti anlatım yöntemlerinin ve uygulama tekniklerinin araştırılarak
    yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi, özgün tasarım ve uygulamalar yaptırılmasıdır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Sömestre başında öğrencinin önerdiği proje çalışmasının aşamaları
    arasınav, projenin tamamlanan ve teslim edilen biçimi dönem sonu uygulama sınavı olarak,
    ayrıca öğrencinin proje konusuna paralel, tez yazım kurallarına uygun hazırladığı metin teori
    sınavı olarak değerlendirilir.
    Önerilen Kaynaklar:
    - STEHLİ, Huntington; Creative Black Book, Black Book Marketing Group, New York
    (1994...).
    - LURZER, Walter; Lürzer's Int'l Archive Ads and Posters worlwide, Lürzer's Archive,
    Salzburg (2000 ...).
    - SCOTT, Alexis; Workbook 22-23 Photography, Scott and Daughters Publishing, İnc, Los
    Angles (2000-2001).
    Dersi Veren : Doç.Nihal KAFALI

    FOTOĞRAF TASARIMI (BELGESEL)
    4 Saat/Hafta T 2, U 2, 3 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik : Bu dersin amacı birkonu başlığı altında öğrencinin kendi mesleki birikimlerini,
    konuya bakışını ve estetik anlayışını ortaya koyan uygulamalar yaptırmak, böylece öğrencinin
    fotografçı kişiliğinin gelişmesini sağlamaktır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Dönem başında belirlenen bir kavram çerçevesinde öğrencinin
    dönem boyunca yaptığı çalışmaların değerlendirmesi biçimindedir.
    Önerilen Kaynaklar :
    - Große Photographen, 1840-1960, Time-Life International (Nederland) B.V., revised 1974
    - Documantary Photographie, Time-Life International (Nederland) B.V., 1973
    Dersi Veren : Yrd.Doç. Çetin ERGAND

    FOTOGRAF TASARIMI (SANAT)
    4 Saat/Hafta, T 2, U 2, 3 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Ders GÖRMEK ALGILAMAK ve karşı yaratıcılık olarak YORUM üçgeni içinde
    öğrenci ve öğretim elemanı ikililiğinin ortaklaşa belirlediği, aynı zamanda kişisel görüş ve
    anlatımların vurgulandığı proje çalışmalarını kapsar. Bu kapsam, iki farklı anlatım dilini öngörür.
    7. Nesnel gerçeğin vurgulandığı proje çalışmaları
    8. Statik objelerin kullanımı
    9. Figür veya figürlerin kullanımı,
    10. Dinamik objelerin kullanımı
    11. Yukarıdakilerden iki veya üçünün birlikte kullanımı
    12. Soyut kavramlardan yola çıkarak, nesnel gerçeğin aşılacağı proje çalışmaları
    Değerlendirme Yöntemleri : Dönem başında belirlenen proje çalışmasının aşamaları ara sınav,
    projenin bitirilmiş ve teslim edilmiş biçimi ise yarıyıl sonu sınavı olarak değerlendirilir.
    Önerilen Kaynaklar :
    - GOMBRICH, E.H.; Sanatın Öyküsü, RK, 1992.
    - GOMBRICH, E.H.; Sanat ve Yanılsama, RK, 1992.
    - LASZLO, Moholy-Nagy; Malerei-Fotografie-Film, Florian Kupferberg Verlay, Mainz,
    1967.
    - GERNSHEIM, Helmut; Die Fotografie, Verlag Fritz Molden, München, 1971.
    - JAGER, Gottfried; Bildgebende Fotografie, Du Mont Buchverlag, Köln,1988.
    Dersi Veren : Yrd.Doç. Ozan Bilgiseren

    FOTOĞRAF VE HUKUK
    2Saat /Hafta T 2,2 Kredi 5 AKTS

    Amaç / İçerik : Fotoğrafla ilgili olan mevzuatın tanıtılması,fotoğraf çeken kimsenin hakları
    hakkında bilgi verilmesi, hak sahipliğinin sağladığı hakların öğretilmesidir. Fotoğrafla ilgili
    hukuki düzenlemeler,tek bir kanun içinde bulunmamakta, hukukun farklı alanlarını
    ilgilendirmektedir. Derste,fotoğrafın Fikir ve Sanat Eserlerine göre korunması, Basın Kanunu'nda
    fotoğrafla ilgili hükümlerle nihayet fotoğraflar üzerinde söz konusu olabilecek kişilik hakları
    incelenecektir. Bu konular, uygulamadan seçilmiş mahkeme karar örnekleri ile desteklenecektir.
    Sınav Biçimi ve Başarı Notunun Oluşumu :Yarı yıl içinde yapılacak bir sınav,başarı notunun
    %50'sini teşkil edecektir. Sınavlar,teorik ve uygulama sorularından oluşacaktır.
    Önerilen Kaynaklar:
    - 5846 Sayılı Fikir Ve Sanat Eserleri Kanunu
    - 5187 Sayılı Basın Kanunu

    SAYISAL ORTAMDA GÖRÜNTÜ TASARIMI
    4/Saat Hafta, T 2,U 2, 3 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dijital teknik manuplasyonları, proje çerçevesince; mekan-zaman-anlam
    bütünlüğü doğrultusunda, tasarım amacıyla kullanmak, proje geliştirmek, bilgileri pekiştirerek
    uygulamalar yapmak.
    Değerlendirme Yöntemi: Serbest başlık altında çalışılan proje bütününün notlanması.
    Önerilen Kaynaklar:
    - WEBB, Jeremy, Creative Vision : Digital & Traditional Methods For Inspiring
    Innovative, NewYork 2005
    - FREEMAN, Michael, Digital Photography Special Effects, London 2003
    - BUSSELLE, Michael, Amphoto Book: Creative Digital Photography By Michael
    Busselle, New York 2003
    - HUGGINS, Barry, PROBERT, Ian, Surreal Digital Photography,London 2004
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Ozan Bilgiseren

    METODOLOJİ
    2 Saat/ Hafta T 2,2 Kredi,5 AKTS

    Amaç/İçerik: Bu derste, katılımcılar tarafından seçilmiş çalışma alanlarında konunun analitik ve
    metodolojik omurgasını güçlendirmek hedeflenmektedir. Dersin amacı toplumsal araştırmalarla
    ilgilenenlerin yöntemsel düşünce ve analiz becerileri geliştirilmektedir. Derste katılımcıların
    konuları farklı açılardan ele almaları özendirilmektedir. Dersin kapsamında çeşitli araştırma
    metotları çalışılmakta; kapsamlı araştırmalardaki niceliksel tekniklerden, sözlü tarih,
    derinlemesine görüşme, katılımlı gözlem gibi niteliksel yaklaşımlar ve teknikler ele alınmaktadır.
    Ayrıca bu derste katılımcılara, çalışmalarını akademik bir dille yazıya geçirme yeteneği de
    kazandırılmaya çalışılacaktır.
    Dersin İşleniş Yöntemi: Metotla ilgili zorunlu okumalar ve katılımcıların ilgi alanlarına göre
    düzenlenen kaynakçaya ek olarak, fotoğraf, konulu film ve belgesel gibi görsel malzemeler de
    katılımcıların ilgi alanları doğrultusunda sunulmaktadır.
    Değerlendirme Yöntemi: Her hafta işlenen konuyla ilgili olarak verilecek ödevler öğrencilerin
    arasınav notunu oluşturacaktır. Bu notun, başarı notuna katkısı %40’tır. Yarıyıl sonunda ise bir
    proje ödevi verilecek ve bu ödevden alınacak notun başarı notuna katkısı %60 olacaktır.
    Önerilen Kaynaklar:
    - Caunce, Stephen, Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi. Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001.
    - Danacıoğlu,,Esra, Geçmişin İzleri. Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001.
    - Erder, Sema, Ümraniye İstanbul’a Bir Kent Kondu. İletişim Yayınları, İstanbul.
    - Gökçe, Birsen, Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Savaş Yayınları, Ankara, 1998.
    - Kyvig, David E. – Marty, Myron A., Yanıbaşımızdaki Tarih. Tarih Vakfı Yayınları,
    İstanbul, 2000.
    - Kümbetoğlu, Belkıs, Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma.
    Bağlam Yayınları, İstanbul, 2005.
    - Sencer, Muzaffer, Toplumbilimlerde Yöntem. Beta Basım Yayın, İstanbul, 1989.
    - Thompson, Paul, Geçmişin Sesi. Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul,
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Elif YILMAZ

    PANORAMİK FOTOĞRAF
    2/Saat Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS
    Amaç/İçerik: Geleneksel ve sayısal yöntemler kullanarak panoramik fotograf elde edilmesine
    yönelik gerekli donanım ve bilgiyi kazandırarak proje çerçevesince; mekan ve anlam bütünlüğü
    doğrultusunda, tasarım amacıyla kullanarak, proje geliştirmek, bilgileri pekiştirerek uygulamalar
    yapmak.
    Değerlendirme Yöntemi: Serbest başlık altında çalışılan proje bütününün notlanması.
    Önerilen Kaynaklar:
    -MEEHAN Joseph (1990), “Panoramic Photography” , Watson-Guptill Publications, New
    York
    -OETTERMANN Stephan (1997), “The Panorama”, Zone Books, New York
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Çetin ERGAND

    GÖRSEL ALGILAMA
    2 Saat/Hafta, T2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: dersin ana konusu, görsel algılamanın fotoğrafa yansımasıdır. Görme olayının
    fiziksel ve kültürel boyutu vardır. Görmemizi sağlayan koşullar altında ve fizyolojik bir süreç
    sonucu görürüz ama neyi göreceğimize ve nasıl algılayacağımıza kültürel kimliğimiz karar verir.
    İşte fotğrafı yaratan esas unsur bu kimliktir. Gördüğümüz şeyi algıladığımız biçimde fotğrafa
    nasıl aktarabiliriz? Onun için görmenin, fotğrafla tespit ve yorumlamanın özelliklerini bilmemiz
    gerekir. İşte bu özelikler dersin konusu olmaktadır. Derste görme, görüntünün özellikleri,
    ışık,renk, kontrast, uyum, biçim, detay, dikkat, illüzyon, perspektif, hareket, algılama ve estetikle
    ilgili konular işlenmekte; bu özelliklerin film ve kağıt üzerine nasıl tespit edildği, ne gibi sanatsal
    yorumlar getirdği inclenmektedir.
    Değerlendirme Yöntemleri: Görme, görüntünün özellikleri, ışık, renk, kontrast, uyum, biçim,
    detay, dikkat illüzyon, perspektif, hareket algılanan konuları ile ilgili teorik ve teknik bilgiler
    yazılı sınavla, uygulamalar ise ödevlerin değerlendirilmesi biçiminde yapılır.
    Önerilen Kaynaklar:
    - K.EHMER, Hermann; Visuvelle Kommunikation, Beitrage zur Krtik ders
    Bewußtseinsindustrie, Verlag M.Du Mont Schauberag, Köln, 6. Auflage 1975
    - BROCKMANN, Josef Müller; A History of Visual Communication, Verlag Arthur Niggli,
    Teufen Switzerland, 1971
    Dersi Veren : Prof.Dr.Reha GÜNAY


    FOTOĞRAFTA SOYUTLAMA
    2 Saat/Hafta, T 2, U 0, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Bu dersin amacı; öğrenciyi çevresini ve nesneleri soyut olarak algılamaya ve
    yorumlamaya yönlendirmektir. Algılanan nesneler çevre bağlamından çıkarılıp farklı anlamlar
    yüklenecek veya tümüyle soyutlanacaktır. Bunun için fotografik yöntem ve teknikler de
    araştırılıp uygulanacaktır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Değerlendirme uygulama ödevlerinden yapılacaktır.
    Önerilen Kaynaklar :
    - FRIZOT, Michel; A New History of Photography, New York 1996.
    Dersi Veren : Doç.Y.Murat ŞEN

Fotoğrafçılık ile ilgili diğer programlar

Bu site çerezleri kullanmaktadır. Devam etmek istiyorsanız, yelken, kabul eder. Daha Fazlası  |   X