Piyano Yüksek Lisans Programı

Sorularınız herhangi bir ücret alınmadan, doğrudan ilgili kuruma yönlendirilecektir Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi

Iteği göndermek için Gizlilik politikasını kabul etmelisiniz

Hakkında yorumlar Piyano Yüksek Lisans Programı - Kurumda - Maltepe - İstanbul

  • Program tanımları
    PİYANO YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

    DERS İÇERİKLERİ

    Güz Yarıyılı

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Seher TANRIYAR

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçeri : Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Hülya TARCAN

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynakla : Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Metin ÜLKÜ

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Doç. Esin KANBEROĞLU

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Hülya BARUT

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Perim HAMİDOĞLU

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Arzu ÜLKÜ

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Zeynep YAMANTÜRK

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Gitar)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo ve orkestra eşlikli gitar dağarcığının farklı dönemlerinden seçilmiş,
    değişik formlarda eserleri içeren kapsamlı bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemler : Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Gitar Repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Soner EGESEL

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Arp)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçeri : Solo ve orkestra eşlikli arp dağarcığının farklı dönemlerinden seçilmiş,
    değişik formlarda eserleri içeren kapsamlı bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Arp Repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. İpek ALTINEL

    PİYANO-ARP-GİTAR SEMİNERİ
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik : Dönemler ve icra teknikleri bazında ele alınacak yapıtlarla ilgili edisyon,
    yorum ve stil farklılıkları içerikli çalışmalar yapılarak bir yazılı metin ile
    sonuçlandırılacaktır
    Değerlendirme Yöntemleri: Ödev
    Önerilen Kaynaklar: -
    Dersi Veren: Prof. Seher TANRIYAR

    PİYANO-ARP-GİTAR SEMİNERİ
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dönemler ve icra teknikleri bazında ele alınacak yapıtlarla ilgili edisyon,
    yorum ve stil farklılıkları içerikli çalışmalar yapılarak bir yazılı metin ile
    sonuçlandırılacaktır
    Değerlendirme Yöntemleri: Ödev
    Önerilen Kaynaklar: -
    Dersi Veren: Prof. Hülya TARCAN

    PİYANO-ARP-GİTAR SEMİNERİ
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dönemler ve icra teknikleri bazında ele alınacak yapıtlarla ilgili edisyon,
    yorum ve stil farklılıkları içerikli çalışmalar yapılarak bir yazılı metin ile
    sonuçlandırılacaktır
    Değerlendirme Yöntemleri: Ödev
    Önerilen Kaynaklar: -
    Dersi Veren: Prof. Metin ÜLKÜ

    ODA MÜZİĞİ : KLASİK DÖNEM (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik : Klasik dönemde yazılmış dört el-iki piyano veya piyanolu oda müziği
    dağarcığının başlıca yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Klasik Dönem Oda Müziği repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Seher TANRIYAR

    ODA MÜZİĞİ : BAROK, KLASİK (Gitar)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Barok ve klasik dönemde yazılmış, gitar dağarcığının başlıca oda müziği
    yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri : Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Barok, Klasik Dönem Oda Müziği repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd.Doç.Soner EGESEL

    ODA MÜZİĞİ (Arp)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik : Arp-Üflemeli ya da Arp-Yaylı çalgıların oluşturduğu topluluklar ile arp
    dağarcığının Klasik Dönem sonrası oda müziği yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Çalışma proje kapsamında sergilenir ve çalınan müziğin metin incelemesi yapılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Proje Değerlendirme (konser), Yazılı Analiz
    Dersi Veren: Öğr.Gör. İpek ALTINEL

    BEETHOVEN 1. VE 2. DÖNEM PİYANO SONATLARI
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Yukarıda belirtilen dönemlere ait Beethoven sonatlar form, armonik
    yenilikler, diğer eserlerle karşılıklı etkileşim ve piyano repertuvarında oluşturdukları
    yenilikler açısından incelenir, yorum gelenekleri tanıtılır, Beethoven’den sonraki
    döneme olan etki incelenir.
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Beethoven 1. ve 2. dönem piyano sonatları
    Dersi Veren: Prof. Hülya TARCAN

    GİTAR EDEBİYATI VE REPERTUVARI
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Rönesans’tan günümüze gitar bestecileri ve eserlerinin incelenmesi.
    Repertuvarda yer alan önemli eserlerin CD/CDRom/VCD ve DVD yardımıyla görsel
    ve işitsel olarak sunumu.
    Değerlendirme Yöntemleri: Çalma
    Önerilen kaynaklar:
    - WADE, Graham, A Concise History of the Classical Guitar, Mel Bay
    Publication 2001
    - TURNBULL, Harvey, The Guitar from the Renaissance to the Present Day, The Bold
    Strummer, Ltd 1991
    - RAGOSSNIG, Konrad, Handbuch der Gitarre und Laute, Schott 1978
    - TYLER, James, The Early Guitar, Oxford 1980
    - SUMMERFIELD, J.Maurice, The Classical Guitar, Ashley Mark Publishing
    Company 1991
    - PEPPERCORN, Lisa, Villa-Lobos, Omnibus Press 1989
    - KÜÇÜMEN, Cem, Johann Sebastian Bach’ın Luth Uyarlamaları, Istanbul 2000
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Cem KÜÇÜMEN

    HAYDN PİYANO SONATLARI
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Haydn piyano sonatları, yazıldıkları dönem ve Haydn’ın besteci olarak
    gelişimi açısından şu ana başlıklar altında incelenecektir.
    - Erken Dönem Sonatlar ( I ) L.1 - 12
    - Erken Dönem Sonatlar ( II ) L.13 - 20
    - Orta Dönem ( I ) L.21 - 33 Sonatlar
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı sınav.
    Önerilen kaynaklar:
    - BARTHA, Dénes, Joseph Haydn-Gesammelte Briefe und Aufzeichnungen,
    Basel 1965
    - BUCAK, Selen, Haydn Piyano Sonatları, İstanbul 1996
    - LANDON, H.C. Robbins, Haydn: Chronicles and Works, Londra 1976
    - LANDON, H.C. Robbins and JONES, David Wyn, Haydn-His Life and Music,
    Londra 1988
    Dersi Veren: Doç. Selen BUCAK

    20.YÜZYIL BAŞI FRANSIZ MÜZİĞİ PİYANO YAPITLARI
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Debussy’nin piyano eserleri, Ravel’inkilerle karşılaştırmalı olarak
    izlenimciliğin ortaya çıkması ve gelişmesi paralelinde incelenir. Bestecinin tarzının
    oluşma süreci bu incelemenin merkezinde yer alır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı Sınav
    Önerilen Kaynaklar:
    - MARNAT M., Maurice Ravel
    - LOCKSPEİER E., Claude Debussy
    - FLEURY V., L’impressionisme et la musique
    - JANHELEVITCH V., Debussy, impressionisme et symbolisme
    Dersi Veren: Prof. Metin ÜLKÜ

    PİYANODA DEŞİFRAJ VE KISA ZAMANDA ESER ÖĞRENME
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Armonik-form analizleri ve eserin ait olduğu döneme göre yapılan stil
    belirlemeleriyle (çalış özellikleri), disiplinli bir yaklaşım içerisinde öğrenciye analitik
    çalışma alışkanlığı kazandırmak amaçlanır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Piyanoda deşifraj
    Önerilen kaynaklar:
    - HEUSER, Paul, Das Klavierspiel der Bachzeit, Londra 2004
    - LEIMER, Karl-GIESEKING, Walter, Modernes Klavierspiel, Londra 1998
    - BERNSTEIN, Seymour, Mit eigenen Haenden, Londra 2001
    - WIELAND, Renate- UHDE, Jürgen, Forschendes Üben. Wege instrumentalen
    Lernens. Über den Interpreten und Körper als Instrument der Musik, Kassel
    2002
    - BAESLER, Hans, Neue Musik vermitteln, mit 2 Audio-CDs, Londra 2004
    - GEORGII, Walter, Klavierspielerbüchlein, Freiburg 2003
    - MOTTE, Diether, Harmonielehre, Freiburg 1990
    - KUHN, Clemens, Formenlehre der Musik, Freiburg 1967
    - NEUHAUS, Heinrich, Die Kunst des Klavierspiels, Köln 1967
    - JANKELEVITCH, Vladimir, Ravel, Hamburg 1987
    Dersi Veren: Doç. Ece DEMİRCİ

    OPERA REPERTUVARI: KLASİK
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Mozart’ın opera dünyasındaki yeri, ilk defa Mozart tarafından
    accompagnato recitativo kullanımı, secco recitativo ile accompagnato recitativo
    arasındaki yorum farkları ve özellikleri ile apojyatür, süsleme ve operalarında
    gözetilmesi gereken tempolar ayrıntılı olarak incelenir.
    Değerlendirme yöntemleri: Çalma
    Önerilen kaynaklar: Mozart operaları
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Rayna POPOVA

    ROMANTİK LİED REPERTUVARI
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Başta Schubert, Brahms ve Schumann olmak üzere Dvorak, Fauré,
    Çaykovski ve Romantik dönemin diğer bestecilerinin önemli eşlikli liedleri ve lied
    dizilerinin enterpretasyonu çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Lied eşliği
    Önerilen kaynaklar: Romantik lied repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Ece İDİL

    PİYANOLU YAYLI ÇALGILAR MÜZİĞİ REPERTUVARI
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Piyanolu yaylı çalgı grupları için değişik dönemlerde yazılmış oda müziği
    dağarcığının başlıca yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyanolu Yaylı Çalgılar Müziği repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Seher TANRIYAR

    ÇALGI MÜZİĞİNDE BAROK DÖNEMDEN KLASİK DÖNEME GEÇİŞ
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dersin amacı 1600’lerin başından XIX. yüzyılın ilk çeyreğine dek müzik
    tarihinde yaşanan değişimleri karşılaştırmalı olarak incelemektir. Barok Dönemde
    sanatın algılanması, zanaatçı – sanatçı kavramının belirginleşmeye başlaması,
    Klasik Dönemde bu alanda yaşanan değişimler, 1600’lerin siyasi yapısından Fransız
    Devrimi sonrası Avrupa’ya geçiş, Aydınlanma’nın müzik tarihindeki izleri, sanatın
    saraydan ve kiliseden kopmaya başlama süreci dersin içeriğini oluşturacaktır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı sınav
    Önerilen Kaynaklar:
    - BUKOFZER, Manfred, Music in the Baroque Era, New York, 1947
    - ROSEN, Charles, The classical style - Haydn, Mozart, Beethoven, New York, 1997
    - BÜKE, Aydın / ALTINEL, İpek Mine, Müziği Yaratanlar – Barok Dönem, İstanbul
    2006
    - BÜKE, Aydın, Bach – Yaşamı ve Eserleri, İstanbul, 2001
    - BÜKE, Aydın, Mozart – Bir Yaşamöyküsü, İstanbul, 2006
    Dersi veren: Öğr.Gör. Aydın BÜKE

    PİYANO PEDAGOJİSİNE GİRİŞ
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Pedagojinin temel prensiplerinden yola çıkarak müzik ve piyano
    pedagojisinin rolü , önemi ve amaçları üstünde durmak, bu doğrultuda bilinçli ve
    donanımlı piyano öğretmenleri yetiştirmek amaçlanır. İncelenecek konular:
    - Piyano pedagojisi nedir, amaçları nelerdir. Bir piyano öğretmeni nasıl olunur?
    Öğretmen - öğrenci ilişkileri. Öğrenci tipleri.
    - Piyano eğitim ekolleri ve metotları- karşılaştırma. Eğitim repertuvarı.
    Değerlendirme yöntemleri: Yazılı sınav
    Önerilen kaynaklar:
    - MOLSEN, Uli, Individuum und Methode, Bremen 1996
    - HEİLBUT, Peter, Improvisieren im Klavierunterricht, Hamburg, 1976
    - LOEBENSTEİN, Frieda, Klavierpaedagogik, Hamburg, 1983
    Dersi veren: Doç. Melin MOLLA

    Bahar Yarıyılı


    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Seher TANRIYAR

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik : Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Hülya TARCAN

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Metin ÜLKÜ

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Doç. Esin KANBEROĞLU

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd. Doç. Hülya BARUT

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Perim HAMİDOĞLU

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Arzu ÜLKÜ

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo piyano dağarcığının en az üç değişik döneminden seçilmiş, önemli
    ve kapsamlı eserlerden oluşan geniş bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyano Repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Zeynep YAMANTÜRK

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Gitar)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo ve orkestra eşlikli gitar dağarcığının farklı dönemlerinden seçilmiş,
    değişik formlarda eserleri içeren kapsamlı bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Gitar Repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Soner EGESEL

    REPERTUVAR ÇALIŞMASI (Arp)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 10 AKTS

    Amaç/İçerik: Solo ve orkestra eşlikli arp dağarcığının farklı dönemlerinden seçilmiş,
    değişik formlarda eserleri içeren kapsamlı bir program çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Arp Repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. İpek ALTINEL

    PİYANO-ARP-GİTAR SEMİNERİ
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dönemler ve icra teknikleri bazında ele alınacak yapıtlarla ilgili edisyon,
    yorum ve stil farklılıkları içerikli çalışmalar yapılarak bir yazılı metin ile
    sonuçlandırılacaktır
    Değerlendirme Yöntemler: Ödev
    Önerilen Kaynaklar: -
    Dersi Veren : Prof. Seher TANRIYAR

    PİYANO-ARP-GİTAR SEMİNERİ
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dönemler ve icra teknikleri bazında ele alınacak yapıtlarla ilgili edisyon,
    yorum ve stil farklılıkları içerikli çalışmalar yapılarak bir yazılı metin ile
    sonuçlandırılacaktır
    Değerlendirme Yöntemleri: Ödev
    Önerilen Kaynaklar: -
    Dersi Veren: Prof. Hülya TARCAN

    PİYANO-ARP-GİTAR SEMİNERİ
    2 Saat/Hafta, T 2, 0 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dönemler ve icra teknikleri bazında ele alınacak yapıtlarla ilgili edisyon,
    yorum ve stil farklılıkları içerikli çalışmalar yapılarak bir yazılı metin ile
    sonuçlandırılacaktır
    Değerlendirme Yöntemleri: Ödev
    Önerilen Kaynaklar: -
    Dersi Veren: Prof. Metin ÜLKÜ

    ODA MÜZİĞİ : ROMANTİK DÖNEM (Piyano)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Romantik dönemde yazılmış dört el-iki piyano veya piyanolu oda müziği
    dağarcığının başlıca yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Romantik dönem Oda Müziği repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Seher TANRIYAR

    ODA MÜZİĞİ : MODERN (Gitar)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: 20.yüzyıldan günümüze dek yazılmış, gitar dağarcığının başlıca
    yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Çağdaş Oda Müziği repertuvarı
    Dersi Veren: Yrd.Doç. Soner EGESEL

    ODA MÜZİĞİ (Arp)
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Arp-Üflemeli ya da Arp-Yaylı çalgıların oluşturduğu topluluklar ile arp
    dağarcığının Barok ve Klasik dönem oda müziği yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Çalışma proje kapsamında sergilenir ve çalınan müziğin metin incelemesi yapılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Proje değerlendirme (konser), yazılı analiz
    Önerilen Kaynaklar: İlgili Repertuvar
    Dersi Veren: Öğr.Gör. İpek ALTINEL

    BEETHOVEN 3. DÖNEM PİYANO SONATLARI
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Yukarıda belirtilen dönemlere ait Beethoven sonatlar form, armonik
    yenilikler, diğer eserlerle karşılıklı etkileşim ve piyano repertuvarında oluşturdukları
    yenilikler açısından incelenir, yorum gelenekleri tanıtılır, Beethoven’den sonraki
    döneme olan etki incelenir.
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Beethoven 3. dönem Piyano sonatları
    Dersi Veren: Prof.Hülya TARCAN

    GİTAR EDEBİYATI VE REPERTUVARI
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Rönesans’tan günümüze gitar bestecileri ve eserlerinin incelenmesi.
    Repertuvarda yer alan önemli eserlerin CD/CDRom/VCD ve DVD yardımıyla görsel ve işitsel
    olarak sunumu.
    Değerlendirme Yöntemleri: Çalma
    Önerilen kaynaklar:
    - WADE, Graham, A Concise History of the Classical Guitar, Mel Bay
    Publication 2001
    - TURNBULL, Harvey, The Guitar from the Renaissance to the Present Day, The Bold
    Strummer, Ltd 1991
    - RAGOSSNIG, Konrad, Handbuch der Gitarre und Laute, Schott 1978
    - TYLER, James, The Early Guitar, Oxford 1980
    - SUMMERFIELD, J.Maurice, The Classical Guitar, Ashley Mark Publishing
    Company 1991
    - PEPPERCORN, Lisa, Villa-Lobos, Omnibus Press 1989
    - KÜÇÜMEN, Cem, Johann Sebastian Bach’ın Luth Uyarlamaları, Istanbul 2000
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Cem KÜÇÜMEN

    HAYDN PİYANO SONATLARI
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Haydn piyano sonatları yazıldıkları dönem ve Haydn’ın besteci olarak
    gelişimi açısından şu ana başlıklar altında incelenecektir.
    - Orta Dönem (II) L.34 – 41
    - Orta Dönem (III) L.42 - 47
    - Orta Dönem (IV) L.48 – 57
    - Geç Dönem (I) L. 58 ve 59
    - Geç Dönem (II) Son Üç Sonat
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı sınav
    Önerilen kaynaklar:
    - BARTHA, Dénes, Joseph Haydn-Gesammelte Briefe und Aufzeichnungen,
    Basel 1965
    - BUCAK, Selen, Haydn Piyano Sonatları, İstanbul 1996
    - LANDON, H.C. Robbins, Haydn: Chronicles and Works, Londra 1976
    - LANDON, H.C. Robbins and JONES, David Wyn, Haydn-His Life and Music,
    Londra 1988
    Dersi Veren: Doç. Selen BUCAK

    20.YÜZYIL BAŞI FRANSIZ MÜZİĞİ PİYANO YAPITLARI
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Debussy ve Ravel dışında kalan Fransız bestecilerinin piyano eserleri
    ayırt edici özellikleri belirtilerek incelenir.
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı Sınav
    Önerilen Kaynaklar:
    - MARNAT M., Maurice Ravel
    - LOCKSPEİER E., Claude Debussy
    - FLEURY V., L’impressionisme et la musique
    - JANHELEVITCH V., Debussy, impressionisme et symbolisme
    Dersi Veren: Prof. Metin ÜLKÜ

    PİYANODA DEŞİFRAJ VE KISA ZAMANDA ESER ÖĞRENME
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Armonik-form analizleri ve eserin ait olduğu döneme göre yapılan stil
    belirlemeleriyle (çalış özellikleri), disiplinli bir yaklaşım içerisinde, öğrenciye analitik
    çalışma alışkanlığı kazandırmak amaçlanır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Piyanoda deşifraj
    Önerilen kaynaklar:
    - HEUSER, Paul, Das Klavierspiel der Bachzeit, Londra 2004
    - LEIMER, Karl-GIESEKING, Walter, Modernes Klavierspiel, Londra 1998
    - BERNSTEIN, Seymour, Mit eigenen Haenden, Londra 2001
    - WIELAND, Renate- UHDE, Jürgen, Forschendes Üben. Wege instrumentalen
    Lernens. Über den Interpreten und Körper als Instrument der Musik, Kassel
    2002
    - BAESLER, Hans, Neue Musik vermitteln, mit 2 Audio-CDs, Londra 2004
    - GEORGII, Walter, Klavierspielerbüchlein, Freiburg 2003
    - MOTTE, Diether, Harmonielehre, Freiburg 1990
    - KUHN, Clemens, Formenlehre der Musik, Freiburg 1967
    - NEUHAUS, Heinrich, Die Kunst des Klavierspiels, Köln 1967
    - JANKELEVITCH, Vladimir, Ravel, Hamburg 1987
    Dersi Veren: Doç. Ece DEMİRCİ

    OPERA REPERTUVARI: ROMANTİK, 20. YÜZYIL
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Opera sanatının 19. yüzyılda Avrupa ve Slav ülkelerindeki gelişimi,
    bel canto tarzı ve verismo akımının başlıca öncülerinin ve 20. yüzyılın en önemli
    operaları, başlıca özellikleri gözetilerek incelenir.
    Değerlendirme Yöntemleri: Çalma
    Önerilen Kaynaklar: Romantik, 20. yüzyıl opera repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Rayna POPOVA

    20.YÜZYIL ŞARKI REPERTUVARI
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Strauss, Wolf, Schönberg, Berg, Debussy gibi aynı dönemin diğer
    bestecilerinin önemli lied ve lied dizilerinin incelenmesi, orkestralı liedlerin
    enterpretasyonu.
    Değerlendirme Yöntemleri: Çalma
    Önerilen Kaynaklar: 20.yüzyıl şarkı repertuvarı
    Dersi Veren: Öğr.Gör. Ece İDİL

    PİYANOLU YAYLI ÇALGILAR MÜZİĞİ REPERTUVARI
    2 Saat/Hafta T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Piyanolu yaylı çalgı grupları için değişik dönemlerde yazılmış oda müziği
    dağarcığının başlıca yapıtlarından örnekler çalışılır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Sınav
    Önerilen Kaynaklar: Piyanolu Yaylı Çalgılar Müziği repertuvarı
    Dersi Veren: Prof. Seher TANRIYAR

    ÇALGI MÜZİĞİNDE BAROK DÖNEMDEN KLASİK DÖNEME GEÇİŞ
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Dersin amacı 1600’lerin başından XIX. yüzyılın ilk çeyreğine dek müzik
    tarihinde yaşanan değişimleri karşılaştırmalı olarak incelemektir. Güz döneminde
    incelenen konuların ışığında müzik formlarında yaşanan değişimler, çalgıların
    geçirdiği evreler, akort sistemlerinin değişimi, Barok Dönem müzik topluluklarından,
    Klasik Dönem senfonik orkestrasına geçiş, konser organizasyonlarının oluşumu, nota
    basımında yaşanan gelişmeler dersin içeriğini oluşturacaktır.
    Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı sınav
    Önerilen Kaynaklar:
    - BUKOFZER, Manfred, Music in the Baroque Era, New York, 1947
    - ROSEN, Charles, The classical style - Haydn, Mozart, Beethoven, New York, 1997
    - BÜKE, Aydın / ALTINEL, İpek Mine, Müziği Yaratanlar – Barok Dönem, İstanbul
    2006
    - BÜKE, Aydın, Bach – Yaşamı ve Eserleri, İstanbul, 2001
    - BÜKE, Aydın, Mozart – Bir Yaşamöyküsü, İstanbul, 2006
    Dersi veren: Öğr.Gör. Aydın BÜKE

    PİYANO PEDAGOJİSİNE GİRİŞ
    2 Saat/Hafta, T 2, 2 Kredi, 5 AKTS

    Amaç/İçerik: Birinci dönemde teorik olarak edinilen bilgileri açık piyano dersi vererek
    pekiştirmek, değişik eğitim aşamalarında olan öğrencilere ders vermek; öğrencinin
    yaşı, seviyesi, öğrenim amacı ve karakterini dikkate alarak vereceği dersteki
    öğretmen tutumunu gözlemlemek.
    Değerlendirme yöntemleri: Ders vermek- genel değerlendirme
    Önerilen kaynaklar:
    - Değişik piyano metotları, eğitim repertuvarı
    Dersi veren: Doç. Melin MOLLA

Müzik ile ilgili diğer programlar

Bu site çerezleri kullanmaktadır.
Devam etmek istiyorsanız, yelken, kabul eder.
Daha fazlası  |